عربي | English | Türkçe | Indonesia | فارسی | اردو
في تصنيف فقه المعاملات منذ
5 مشاهدات
0 تصويتات
اشتريت انا و زميله لي قطعه ارض من فتره طويله و كانت مناصفه بيننا وكانت ب ٩٠ الف بعدها بمده قولتلها تحبي تبيعي دلوقتي ب ١٣٠ ولا ممكن نستني شويه وتزيد قالت لا انا محتاجه ابيع دلوقتي ف بيعنا لكن البيع لم يكن كاش ف اخذت هي نصف حقها من المبلغ الكلي استلمت ٥٠ الف من المستري و كملت انا ليها ١٥ الف لان المشتري مكنش معاه فلوس تكمل وكان هيقسطلي المبلغ و لكنه قسطهولي علي مدار ٧ شهور  بزياده ٢٠ الف
هل في ذلك خطأ وهل لزميلتي حق في ال٢٠ الف
ولو ليها حق تحسب ازاي
بواسطة
120 نقاط

الأسئلة المتعلقة

0 تصويتات
1 إجابة 142 مشاهدات
Hasan سُئل سبتمبر 5، 2022
142 مشاهدات
Hasan سُئل سبتمبر 5، 2022
بواسطة Hasan
120 نقاط
0 تصويتات
1 إجابة 133 مشاهدات
Wiss سُئل في تصنيف فقه المعاملات أبريل 24، 2025
133 مشاهدات
Wiss سُئل في تصنيف فقه المعاملات أبريل 24، 2025
بواسطة Wiss
220 نقاط
0 تصويتات
1 إجابة 290 مشاهدات
بسام سُئل في تصنيف فقه المعاملات نوفمبر 17، 2023
290 مشاهدات
بسام سُئل في تصنيف فقه المعاملات نوفمبر 17، 2023
بواسطة بسام
120 نقاط
0 تصويتات
1 إجابة 142 مشاهدات
Kayali سُئل في تصنيف فقه المواريث فبراير 26، 2023
142 مشاهدات
Kayali سُئل في تصنيف فقه المواريث فبراير 26، 2023
بواسطة Kayali
130 نقاط
0 تصويتات
1 إجابة 149 مشاهدات
Aqq سُئل في تصنيف أحكام عامة يوليو 15، 2023
149 مشاهدات
Aqq سُئل في تصنيف أحكام عامة يوليو 15، 2023
بواسطة Aqq
180 نقاط