السلام عليكم.. من فضلك انا بشتغل سمسارة عقارات ومن أكثر من ٤ سنين تقريبا عرفني احد الأشخاص على صاحبة عقار ومن وقتها وكل أأجر لاي شخص عندها باخد نص العمولة وبرسل للشخص اللي عرفني على المالكة النص الاخر من العمولة هو من اكتر من سنة ونص او سنتين ترك الدولة وانا ما زلت عندنا اؤجر اي شئ ارسل لزوجته نصيبه من العمولة سؤالي بعد اذنك هل له حق عندما اؤجر ان يتقاسم معي بالعمولة وهو لا عنده علم ولا بيسعي للتأجير كما افعل ولا ملوش حق ولو ليه حق هل سيكون النصف ولا جزء لانه لا اجتهد ولا سعي و لا اتواصل مع احد الأشخاص ارجو تحديد النسبة لو له نسبة ( مع العلم انني لم اتذكر الاتفاق السابق بيننا)